publicaciones seleccionadas artículo académico An approach to inferential reasoning levels on the Chi-square statistic. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education. 20:em2388. 2024 Asociación de la salud cardiometabólica de preescolares y sus padres con características nutricionales y sociodemográficas familiares. Archivos Latinoamericanos de Nutrición. 74:83-96. 2024 Conflictos Potenciales Identificados en los Libros de Texto de Matemáticas de Educación Básica de Chile para el Estudio del Álgebra. Journal of Research in Mathematics Education. 13:59-86. 2024 Exploring challenges and strategies in teaching hypothesis testing to engineering students from the perspective of educators. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education. 19:em2371. 2023 Razonamiento inferencial de docentes de matemáticas de enseñanza media sobre el estadístico t-Student. Uniciencia. 36:1-29. 2022 Chi-square Reference Meanings: a Historical-epistemological Overview. Revemop. 3:e202108. 2021 Inferential Reasoning of Secondary School Mathematics Teachers on the Chi-Square Statistic. Mathematics. 9:2416. 2021 Inferential Statistical Reasoning of Math Teachers: Experiences in Virtual Contexts Generated by the COVID-19 Pandemic. Education Sciences. 11:363. 2021 Niveles de Razonamiento Inferencial para el Estadístico t-Student. Bolema: Boletim de Educação Matemática. 35:1776-1802. 2021 Practices of the Random Variable Proposed in the Chilean Mathematics Curriculum of Secondary Education. Mathematics. 9:2435. 2021 A Mathematics Education Research Agenda in Latin America Motivated by Coronavirus Pandemic. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education. 16:em1919. 2020 Desarrollo de la Investigación en Razonamiento Inferencial Informal. Revista Digital: Matemática, Educación e Internet. 20. 2019 documento de conferencia An Approach to a Proposal of Inferential Levels of Reasoning 2022
investigador principal en Competencias y conocimientos del docente de primaria y secundaria. UNIVERSIDAD DE PANAMA ID NO.192-2021 2021 - 2023