Cerrar
Doctor en Educación Especialización en Matemáticas
Diaz Quezada, Maria Veronica
Posiciones
- Investigador , Departamento de Ciencias Exactas
Afiliación
Publicaciones
publicaciones seleccionadas
-
artículo académico
- Curricular Redesign With a Model of Professional Competences in Mathematics: A Case in Chile. Curriculum and Teaching. 39:23-43. 2024
- Didactic experience based on mathematics competencies and soft competencies for teacher education. International Journal of Evaluation and Research in Education (IJERE). 13:4256. 2024
- The Perception of Educators on Gender Equality: A Study in Ecuador. Social Sciences. 13:301. 2024
- LIBRO DE TEXTO DE MATEMÁTICAS PARA LA ENSEÑANZA SECUNDARIA: VALORIZACIÓN Y USO. PARADIGMA. 387-403. 2023
- Validation of an Instrument to Assess Deductive Reasoning in Solving Types of Problems. International Journal of Engineering Pedagogy (iJEP). 13:50-64. 2023
- Ability of engineering undergraduates to solve real function limit problems. Ingeniare. Revista chilena de ingeniería. 30:733-744. 2022
- Design and Validation of a Test for the Types of Mathematical Problems Associated with Reading Comprehension. Education Sciences. 12:795. 2022
- Resolución de tipos de problemas contextualizados y análisis de errores: un estudio de casos. Estudios pedagógicos (Valdivia). 48:9-34. 2022
- Types of beliefs of secondary school students in southern Chile. Journal on Mathematics Education. 13:465-478. 2022
- Creencias sobre el Contexto Social, Auto Concepto y la Educación Matemática en Estudiantes Chilenos de Enseñanza Secundaria. PARADIGMA. 453-470. 2021
- Resolución de Tipos de Problemas y Niveles del Razonamiento Proporcional en Formación Inicial de Profesores de Matemática. Journal of Research in Mathematics Education. 10:296-317. 2021
- Difficulties and Performance in Mathematics Competences: Solving Problems with Derivatives. International Journal of Engineering Pedagogy (iJEP). 10:35. 2020
- ELABORACIÓN Y VALIDACIÓN DE UN INSTRUMENTO EVALUATIVO PARA MONITOREAR LA ADQUISICIÓN DE COMPETENCIAS BLANDAS EN ESTUDIANTES DE PREGRADO. PARADIGMA. 812-836. 2020
- Solving Problem Types Contextualized to the Quadratic Function and Error Analysis: A Case Study. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education. 16:em1896. 2020
- Rediseño curricular por competencias: experiencia en la formación inicial universitaria en Chile. Revista Iberoamericana de Educación Superior. 72-91. 2019
- Manifestación emocional y modelación de una función matemática. Bolema: Boletim de Educação Matemática. 32:1198-1218. 2018
- A model of professional competences in mathematics to update mathematical and didactic knowledge of teachers. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology. 48:702-714. 2017
- Modelo de Competencias Profesionales de Matemáticas (MCPM) y su Implementación en Profesores de Enseñanza Primaria en Chile. Bolema: Boletim de Educação Matemática. 30:786-807. 2016
- Resolución de problemas en matemática y su integración con la enseñanza de valores eticos: el caso de Chile. Bolema: Boletim de Educação Matemática. 27:117-141. 2013
- PERFECCIONAMIENTO EN MATEMÁTICA BASADO EN COMPETENCIAS PARA DOCENTES DE ESCUELAS BÁSICAS MUNICIPALIZADAS DE LA REGIÓN DE LOS LAGOS Y DE LOS RÍOS. Estudios pedagógicos (Valdivia). 35. 2009
- Limits Problem Solving in Engineering Careers: Competences and Errors
- Predominance of Teaching Models Used by Math Teachers in Secondary Education
- The Competence of Solving Mathematical Problems in the Formation of Ethical Values
-
documento de conferencia
- STUDENTS’ EXPRESSION OF EMOTION IN THE PROCESS OF UNDERSTANDING THE MODELLING OF A MATHEMATICAL OBJECT. ICERI Proceedings. 9036-9046. 2017
Contacto
nombre completo
- María Verónica Díaz Quezada
Publicaciones en VIVO